20090116

Värdelöst rödvitt vetande

Nya Offside landade i postlådan idag. För första gången sen jag tog min prenumeration i samband med EM är jag sugen på att faktiskt läsa något (alla nummer sedan EM-numret har plasten kvar, jag lär inte förnya min prenumeration). Temat för #1/2009 är proffsliv. Under ett snabbt skummande hittade jag de här noteringarna med rödvit färg (kanske kommer mer när jag läser vidare):

Joakim Grandelius har spelat i Hongkongs inofficiella landslag och gjorde ett av målen när laget vann en match mot Chile.

Ralf Edström har blivit nationell mästare i Sverige (Åtvidaberg 1972), Holland (PSV 1975 och 1976) och Frankrike (Monaco 1982). Dessutom blev han belgisk cupmästare med Standard Liège 1981.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Håkan sa...

Har offside blivit dålig eller har du fått viktigare saker för dig? Själv gillade jag proffsnumret, mer än nåt annat offside-nummer på länge. Så klart för Glenn Hysén-texten som var hejdlöst rolig, om än ganska pinsam för Glenn själv.

Fast bäst var så klart bilden på Ralf och giraffen. Värd en prenumeration bara den.

ptrkhmbrg sa...

Jag kan ju inte säga att den blivit sämre. Plasten sitter verkligen kvar. Men uppslagen på omslagen har inte lockat mig. Sen hänger det väl ihop med att jag hade viktigare saker att göra förra halvåret och att Degerfors gick kräftgång. Fotbollspeppen var låg och pappalivet tog över.