20090112

Inskolning (dag fyra, del två)

Det gick bra i utvisningsbåset.

Clara trivs utmärkt på dagis. Från rummet där jag sitter låter det som om hon försöker styra och ställa lite över de andra barnen. Jag hör henne ropa små kommandon genom dörren. Sen har hon nog redan identifierat namnet på en av tjejerna i hennes ålder. Ella är lätt att ropa. Två av fröknarna var övertygade om att hon sa fröken också, men det kunde inte jag höra.

Tomas ringde, så jag lyckades inte höra något av sångstunden. Vore bra att få kläm på vilka hitsen är på hennes dagis. Hemma är det Imse Vimse Spindel och Björnen sover som får bäst gensvar av barnvisorna (annars är hon barnsligt förtjust i Buddy Hollys Everyday också, tacka reklamen för det).

Fick sällskap av en annan pappa som skolade in på den andra avdelningen efter ett tag också. Visade sig att han hade sett mig när jag promenerat med CLara förbi Jägartorpet under hösten. Han bodde i ett av de två husen som är till salu. Båda ligger runt 2,5 miljoner just nu.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: