20090125

Startelvan (januari)

Jag har misströstat lite under hösten och vintern. Det har mest känts som om Degerfors trupp åderlåtits. Att de bra spelarna flytt det sjunkande skeppet och att vi försökt täta luckorna med juniorer. Eftersom jag såg en juniorbetonad trupp få pisk av Hertzöga i DM har det gjort att mitt hopp om en snabb återkomst i Superettan inte direkt varit stort.

Men när jag nu tar ut säsongens första fantasi-startelva ser det ändå inte så illa ut. Svårast är att resonera runt backlinjen. Jag har faktiskt ingen aning om hur Werner/Lindskog tänkt formera den. Så jag satsar på rutin och ungdomlighet i en fin kombination i mitten och välbekanta namn på kanterna (hur har det gått för Norrbin förresten, har han klart med ny klubb?).

Mittfältet är knixigt. Där finns mycket att välja på. Anfallet är långtifrån självklart, men många av korten är oprövade. Å andra sidan vet Werner/Lindskog väl vad de kan. Det gör inte jag, så i min första elva blir det de jag sett leverera förr (jag räknar med att ryktena om Hasanis uttåg stämmer, men räknar inte in stjärnskottet från Götene än).

Det ser faktiskt inte så illa ut ändå.

Det borde bli topp tre.

Startelvan

Jesper Fromholdt

Mikael Nilsson
Sebastian Henriksson
Fredrik Ahlman
Kristoffer Wiktorsson

Emil Berger
Tobias Solberg
Andreas Holmberg
Johan Bertilsson

Peter Samuelsson
Christophe Lallet

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: