20090128

En lokaltidning kanske får räcka?

Nästa gång det är dags att betala prenumerationerna för lokaltidningarna igen lutar det starkt åt att jag nöjer mig med den ena. Båda har sina fördelar. Båda har sina baksidor. Att NWT är rikast märks ibland lite väl tydligt. VF:s kämpar orkar inte alltid hålla jämna steg.

Ska jag se lite krasst på de sidor jag läser närmast är matchen ändå en promenadseger för VF.
Ledare och debatt
VF:s är troget socialdemokratisk. NWT:s är läbbigt mörkblå. Ingen av dem faller mig helt på läppen, men om jag måste välja är valet enkelt. VF snubblar in 1-0.

Kultur och Nöje
Båda köper alldeles för mycket av samma TT-material, men VF:s fredagar med Marcus Grahn-plocket i täten spöar NWT:s hela vecka. Ett vackert 2-0 till VF.

Sporten
NWT:s sportdel är korrekt, men ganska trist. Och även om jag inte alltid håller med Sofie "Soffan" Gustafsson på VF läser jag henne helst av alla i det lokala utbudet. Det räcker inte att NWT med stöd av KT borde mäkta med att leverera bättre om Degerfors än VF. Det blir ändå ett säkert 3-0 till VF.

Det lokala nyhetsmaterialet drar hyfsat jämnt, även om NWT alltså generellt lyckas få med lite mer. Ett tröstmål på övertid till NWT. Den dag de utnyttjar att de har starka redaktioner i hela Värmland och levererar ett snyggt värmlandsplock med kortfattat från hela koncernområdet ligger de bra till för ett tidigt ledningsmål. Tills dess, tack för den här gången.

På webben är NWT långt mycket bättre än VF (vars webb mest gör mig bitter över att jag aldrig fick jobbet hos leverantören som byggt den, slapp leverans är bara förnamnet). Båda har en del att jobba med, tyvärr ser det ut som om NWT gjorde ett ointagligt ryck när de väl kom ut ur garderoben.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: