20070613

Sommar-silly-season

Nu när transferfönstret snart öppnar igen och det dessutom blir ett litet sommaruppehåll passerar de hoppfulla förbi på Stora Valla. Häromdagen var det en argentinare, sen följde en kenyansk mittback och dessutom ses Sören Cratz på läktaren.

Och jag kan bara tänka: "sitt ner i båten".

Degerforstruppen är inte så svag som de första matcherna antydde. Cratz är en gammal hjälte. Men lika lite som jag vill se Milenko Vukcevic, Dusko Radionvic eller Ulf Ottosson i dagens rödvitt vill jag se rubriken att Cratz tar över som tränare efter 1 juli.

Lita på det vi har.

Ikväll är det cupmatch mot Väsby som ångar på friskt i ettan. Det blir inte lätt. Precis som i fortsättningen av serien krävs fullt fokus för att åka hem med segern. Är det något IF-spelarna verkat fått smak för så är det segerns sötma.
Säsongens första seger smakade sötare än en pariskaka på Märtas. Stämningen och humöret blir så otroligt mycket bättre. Dessutom är insikten att det går att vinna naturligtvis väldigt viktig.
- Fredrik Holmberg i sin blogg efter bortasegern mot Sylvia
Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anders Eriksson sa...

Nja, truppen är inte svag men den är tunn. Den skulle behöva breddas, så att vi blir bättre att klara skador och avstängningar.

ptrkhmbrg sa...

Tunn. Absolut. Men det har jag gnällt över sen långt innan säsongen. Men inte har det väl plötsligt kommit ett stort tillskott i kassan?

Jag räknar inte med Spelarinvest än.