20070615

Därför blev det inget Hultsfred i år

Hultsfredfestivalen är i full gång. Jag är inte där. Det handlar i första hand inte om att startfältet inte kändes särskilt spännande. Det var det längesen det gjorde. Nej, främsta skälet var att vi ver på vår första föräldragrupp igår. Så här dagen efter är det svårt att svara på om det var rätt val. När vi kom hem och satte oss i soffan och frågade oss vad vi lärt oss tog det en ganska lång stund innan vi kom på något. Idag kan jag inte komma ihåg vad vi kom fram till.

Ikväll åker vi och tittar på en begagnad barnvagn. Alla andra hade redan köpt. Vi skulle ha barn först i hela gruppen. Men så vad då, det är ändå drygt två månader kvar. Vad handlar hetsen om?

Hade jag varit i Hultsfred igår hade jag inte missat Little Dragon, Yukimi Naganos nya och egna band. Slut på gästsångandet?

Idag hade jag inte missat Amy Winehouse och imorgon hade jag sett Atlantis rivas av Clipse. Det sista kan bli en verkligt klassisk konsert.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Funky Feef sa...

Det roligaste av allt med barnvagnshetsen är att det faktiskt går att klara sig utan bäbisfordon i flera veckor sedan barnet är fött. Nyfödda är ju inte så tunga liksom och att vara ute på promenad är inte direkt det högst prioriterade första tiden. Folk är galna nuförtiden. Sån extrem prestige och hysteri. Vi hade en begagnad hippievagn från 70-talet. Helt gratis och fullt funktionsduglig, men asful.

Heja er!