20070626

Ett halvår av skivrecensioner

Imorgon publiceras halvårets sista recension. En av årets allra bästa skivor.

För en gångs skull är jag riktigt nöjd med urvalet när jag ser tillbaka på vad jag valt att skriva om. Visst saknas någon skiva som jag önskar att jag hunnit med utöver morgondagens val, men i det stora hela känns det bra.

Mycket hiphop, svensk jazz, moderna varianter av funk och lite garagerock. Det är väl som det ska vara. Känns skönt att ha fått med några gamlingar ur periferin också.

Något du räknat med att jag skulle ha valt som saknas?
Sen finns det så klart en del jag inte hunnit lyssna på som inte hunnits med också. Saker som The Stoner och Nils Bergs solodebut till exempel. Och en del som andra i redaktionen skrivit om som jag också gillat (även om det i ärlighetens namn inte handlar om så särskilt många).

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: