20070111

Noterat 070111

Bildt måste gå
PM Nilsson skriver mycket bra och tydligt om varför Bildt inte funkar som utrikesminister. Expressen har på ett ganska fint vis berättigat sin existens med granskningen av Carl Bildts affärer. Än kan kvällstidningen leverera.

James Brown på YouTube
Jag väljer favoritklipp med gudfadern i det digra biblioteket. Arg Skåning levererar den självklara kommentaren. Även om han borde ha påpekat att jag borde ha länkat till det där "100 höjdare"-klippet när jag nämnde det. Det är trots allt ganska roligt i all sin sorglighet.

Moneybrother säljer ut "Pengabrorsan"
(eftersom jag inte hittar pressmeddelandet på nätet klipper jag in hela här)
Hej och god fortsättning på det nya året.

Jag och bandet är väldigt glada över responsen på Pengabrorsan. Vi hade nog från början mest tänkt oss denna skiva som en liten avstickare. Som en hälsning från mig till mina lyssnare, där jag kunde visa lite av mina egna inspirationskällor osv.

Pengabrorsan har just nu sålt ungefär lika mycket som mina andra skivor gjort, fast på en månad.. Well, jag är förstås jätteglad och tacksam för detta. Som ni kanske vet hade jag ju lite trubbel innan skivsläpp och startade mitt eget bolag för att ge ut den. Efter att ha fått en mycket framgångsrik månad som skivbolagschef skulle jag vilja fokusera på det jag egentligen ska hålla på med. Skriva och repa för min nästa ”riktiga” skiva.

Det är ju mycket som ska lösas innan jag får ut den, men jag hoppas i min naiva barnslighet att den ska komma ut sen vår. Det blir en rockig ganska rak skiva, och jag ska försöka hålla den så ren och enkel som möjligt.

Jag har därför beslutat att dra in ”Pengabrorsan”. Jag och Bonnier Amigo har beslutat att sänka skivan i CD-Rean och sälja slut det lager som finns. Sedan kommer den inte att finnas mer.

Tack åter igen för all support och ha ett riktigt skönt 2007!

Allt gott: Anders Wendin
Ja, vad kan man säga. Väldigt rolig pr-kupp. Jag får köpa ett ex på rean. Posten åt upp mitt recensions-ex när det var på väg mellan Örebro och Karlstad.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: