20061119

Dagensskiva.com 2006-11-19

The Roots "Game Theory". Utan tillstymmelse till tvekan en av årets två absolut bästa skivor (Ramjac "Transfusions" utmanar om platsen på tronen).

Det är klart att jag önskar att jag var på Berns när jag ser Questloves videoblogg därifrån, men jag hade en minst lika trevlig kväll i Karlstad och med tanke på hur illa skivan verkar sälja i USA lär de gör festivalrundan i Europa i sommar.

Jag försöker låta bli att säga något om att ingen av Stockholmstidningarna, av webbarna att döma, haft en recensent på plats. City skrev en fånig liten notis inför konserten. Det verkar bli hela uppmärksamheten. Media-darlings? Pyttsan. Men det är klart. Både Maiden och Slayer var ju i huvudstaden i helgen. Fresh. Jag hoppas att det bara är låg helgbemanning som gör att texterna inte finns där. Troligt. Inte.

Värst är aos som levererar den här sköna texten:
Instrumental hiphop och jazziga beats utgör Rootssoundet, och har vunnit Filadelfiabandet fina priser, bland annat på Grammygalan.

The Roots. Fett frireligiösa...

Uppdaterat
Idag (ja jag ser att det står 18/11, men det måste handla om papperstidningen) dyker det upp en fin recension signerad Mattias Dahlström på DN.se.

Inga kommentarer: