20061112

Prisjämförelse inför årsbokslutet

Jag sitter med årslistehelvetet och inser att jag saknat ett par skivor jag gillat mycket i år och att jag dessutom saknar ett par som andra tycker att jag borde gilla. Kollade för skojs skull vad det skulle kosta att köpa dem hos några olika handlare.

CDON
Busta Rhymes "The Big Bang" 159:-
Cassie "Cassie" 149:-
Regina Spektor "Begin to Hope" 129:-
Spanky Wilson & The Quantic Soul Orchestra" 169:-
Tony Allen "Lagos No Shaking" 159:-
Total: 765:- (715:- efter välkommen tillbaka-rabatt, fraktfritt eftersom det är över 600:-)

CD-WOW
Busta Rhymes "The Big Bang" 129:-
Cassie "Cassie" 129:-
Regina Spektor "Begin to Hope" 129:-
Spanky Wilson & The Quantic Soul Orchestra" 124:-
Tony Allen "Lagos No Shaking" 159:-
Total: 670:-

iTunes
Busta Rhymes "The Big Bang" 90:-
Cassie "Cassie" 115:-
Regina Spektor "Begin to Hope" 90:-
Spanky Wilson & The Quantic Soul Orchestra" 90:-
Tony Allen "Lagos No Shaking" 95:-
Total: 480:-

Ginza
Busta Rhymes "The Big Bang" 149:-
Cassie "Cassie" 149:-
Regina Spektor "Begin to Hope" 149:-
Spanky Wilson & The Quantic Soul Orchestra" ---
Tony Allen "Lagos No Shaking" 149:-
Diskvalificerade, saknade en skiva.

Play.com
Busta Rhymes "The Big Bang" 123:- (8.95 GBP)
Cassie "Cassie" 137:50 (9.99 GBP)
Regina Spektor "Begin to Hope" 137:50 (9.99 GBP)
Spanky Wilson & The Quantic Soul Orchestra" 137:50 (9.99 GBP)
Tony Allen "Lagos No Shaking" 179:- (12.99 GBP)
Total: 714:50
Uppdaterat! Ola påpekar att Play.com inte levererar allt utanför UK längre. Märkligt. Så när jag försöker checka ut med Spanky Wilson i korgen får jag felmeddelandet: "This item can only be delivered to a UK address." WTF.

Lite oväntat att CD-WOW hade allt och dessutom var tydligt billigast. Favoriten Play.com hade inte mycket att sätta emot. Nästan 200 spänn billigare vore det att köpa det från iTMS. Synd att jag har så svårt att slita mig från cd-skivan. Jag gillar att ha en fin kopia i hyllan som jag kan rippa igen när hårddisken kraschar. Georgia Anne Muldrow-ep:n som länge var det enda jag köpt digtalt får jag väl aldrig höra igen. Debutalbumet är förresten ute utan att någon knystat om det. Saknar Stone's Throw svensk distributör?

Känns lite bittert att jag inte hinner höra nya Snoop, Game eller Pengabrorsan innan den första listan ska vara inne.

Så här ser mitt första utkast till årsbästalistan ut, jag måste ha glömt nåt:
Ramjac "Transfusions"
The Roots "Game Theory"
The Coup "Pick A Bigger Weapon"
Gnarls Barkley "St. Elsewhere"
Oddjob "Luma"
Kelis "Kelis Was Here"
Regina Spektor "Begin To Hope"
Tony Allen "Lagos No Shaking"
TV On The Radio "Return to Cookie Mountain"
Busta Rhymes "The Big Bang"
Koop "Koop Islands"
Pharrell "In My Mind"
Existensminimum "Last Night My Head Tried To Explode and I Wrote Everything Down"
J Dilla "Donuts"
Ghostface Killah "Fishscale"
J Dilla "The Shining"
Up Hygh "The Venus Album"
Fattaru "Mina drömmars stad"
Primal Scream "Riot City Blues"
Shawn Lee's Ping Pong Orchestra "Strings & Things"
Aceyalone "Magnificent City"
Anthony Hamilton "Ain't Nobody Worrying"
T.I. "King"
Goapele "Change It All"
Sofi Hellborg "To Give Is To Get"
Ison & Fille "Stolthet"

Inga kommentarer: