20061124

Spanky Wilson anländer tillsammans med första årslistan



Tio dagar efter att jag beställde två skivor på CD-Wow har den ena kommit. Trots att jag efter en vecka fick beskedet att det skulle dröja ytterligare två veckor. Totalt tog det alltså tio dagar att få en skiva jag förväntat mig att få vänta på i fjorton. Det är mer än godkänt. Kanske får de fler chanser med andra ord.

Lyssna på Spanky Wilson hos Quantic. Det är fin skit för funkskallar som gillar Sharon Jones, Nicole Willis et al.

*****

Förövrigt vill jag citera mig själv ur ett mejl till redaktör Norberg på Musikbyrån apropå den interna minuslistan (dvs skivorna vi absolut inte skulle vilja se på årslistan):
Årets minuspoäng går till:
1. Hot Chip
2. Final Fantasy
Det är de enda som irriterat mig på allvar i år.
*****

Sonics årslista topp tio:
1. Hot Chip "The Warning"
2. The Knife "Silent Shout"
3. Cat Power "The Greatest"
4. M. Ward "Post-War"
5. Junior Boys "So This Is Goodbye"
6. Ghostface Killah "Fishscale"
7. Bob Dylan "Modern Times"
8. Midlake "The Trials of Von Occupanther"
9. Justin Timberlake "FutureSex/LoveSounds"
10. Bookashade "Movements"

I övrigt noteras: 15. T.I., 16. Nelly Furtado, 19. The Roots, 21. Ne-Yo, 23. DJ Drama & Lil' Wayne, 25. Cassie.

*****

Dessutom nya nummer av Fokus och Offside i lådan.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: