20070309

Det bidde en skruvdobb

Sent i höstas började tankarna om ett Degerfors Spelarinvest AB presenteras för en bredare allmänhet. Ett tiotal herrar (antar jag) samlades och smed planer. Den första summan som nämndes som trolig grundplåt var 3,5-4 miljoner.

Någon månad senare sänktes förhoppningen till 3 miljoner.

Den 28 februari var det tänkt att den första omgången aktier skulle ha tecknats klart. Det reviderade målet var då plötsligt ynka 1 miljon.

Härom dagen förlängdes nyemission till den 30 april eftersom man inte var säker på att nå målet 1 miljon.

Redan summan en miljon känns pinsamt liten. Kanske kastar jag sten i glashus när jag frågar mig om det över huvud taget finns en poäng att starta ett Degerfors Spelarinvest när knappt botten av kassakistan fylls. Jag har trots allt inte bidragit till att fylla den.

Kanske är det helt enkelt så att förutsättningarna för och viljan att kommersialisera Degerfors IF inte finns? Det kanske helt enkelt inte är så enkelt att stöpa om och förändra kulturen i en förening som Degerfors IF.

Men nog måste vi sikta högre än miljonen om det ska vara värt något? ÖSK började trots allt med fem och en halv.

*****

I dagens Karlskoga Kuriren finns en intervju med Degerfors nye ordförande. Tyvärr ligger inte hela texten ute på webben.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: