20070325

Dagensskiva.com 2007-03-25

Antibalas "Security"
För en gångs skull hade jag faktiskt en hel näve bra skivor att välja på. Jamie T, Anagram och The Good, The Bad & The Queen hade alla kunnat få platsen i ljuset med samma betyg. Men funken är alltid funken.

*****

Dagens diskussion handlar om fredagens Musikbyrån. Jag tyckte att det var ett småputtrigt program. Lite töntigt att gå ut med att det var fejk. Jag tyckte att det pajade grejen. Walk the line.

*****

Förövrigt har jag suttit och väntat på en svavelosande Check yourselfish-text om domarinsatsen i matchen Färjestad - Linköping i fredags. We wuz robbed - som Spike Lee skulle ha sagt. Vad nu det hade med det här att göra... Mer än att jag inte klarade av att se på förlängningen och zappade till Musikbyrån istället. Kom tillbaka till matchen strax innan den tog slut.

*****

När jag ändå ramlar ut i sidospår. Jag har ju sagt att resultaten under fotbollens försäsong är ointressanta, men den här tabellen där Degerfors ligger trea är ändå lite upplyftande.

Att herr Hasani äntligen nätat måste vara en bra sak.

Att låren pajar på spelare efter spelare är däremot, minst sagt, lite oroande.

Kan vi få se en riktig 22-mannatrupp till nästa säsong?

*****

Stackars, stackars Håkan.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Check Yourselfish sa...

Befann mig i webbskugga från torsdag kväll till idag och har hunnit stilla mina värsta Lahti-antipatier, men helvete vad dåligt hela domarteamet var i LLA i fredags. Usch.

Du borde ha skrivit om "The Good, The Bad & The Queen" - hade varit kul att se vad du tyckte om den. Själv tycker jag att den är strålande!