20071027

Degerfors slutar åtta

Inför säsongen tippade jag att Degerfors skulle sluta på sjunde plats. För två månader sedan var jag inte ens säker på att de skulle klara sig kvar. Men efter att ha tagit en fin skalp i sista matchen, 2-1 hemma mot IFK Peking, slutar rödvitt åtta. Det är inte illa.

*****

Lite mindre bra tippat var mina gissningar att Öster skulle ta hem serien och att Bunkeflo skulle komma sist.

*****

Det spekuleras en hel del runt vem som ska ta hand om truppen nästa år. Från att ha varit skeptisk till Mille (och kanske framför allt hans uttalanden om truppen) har jag sakta svängt. Men låt det för guds skull i så fall ske tillsammans med en Andreas Pettersson-typ. Att para ihop honom med Mål-Otto och Hulån skulle kunna sluta i katastrof. Något säger mig att Mille behöver någon som gillar träningsdrillandet vid sin sida. En pärmbärare.

*****

Faktum är att jag inte hade många rätt i mitt tips alls.

*****

Att IFK Norrköping äntligen tar sig tillbaka till Allsvenskan känns riktigt bra. Bortsett från de sista två omgångarna, när de redan ställt in skorna i garderoben för säsongen, har de varit fullkomligt överlägsna. Jag tror inte att de får några problem att hålla sig kvar nästa år.

Svårare tror jag att det blir för GIF Sundsvall och Ljungskile. Det är inte två lag som imponerat på mig. Jag tror att de går upp och vänder.

Hur som helst. Stort grattis till alla tre.

*****

Å andra sidan vet vi ju hur bra mina gissningar är.

*****

För en gångs skull kan nog örebroare och degerforsare enas i ett skadeglatt leende när Lagrells pojkar åker kana till division ett.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: