Vi har ibland diskuterat att köra någon sorts annonstorg för begagande skivor på dagensskiva.com (och i förlängningen böcker på dagensbok.com), men aldrig riktigt kommit till skott. Kanske är det därför jag läser med lite extra nyfikenhet om Mindpark och lanseringen av nya privatannonseringstjänsten Rubbet. De har egentligen ingen tydlig affärsmodell, de bara gör det. Jag kan gilla sånt. Det är ju inte direkt så att vi har en affärsmodell som funkar för dsc eller dbc än. Tänk om vi hade en fungerande annonsavdelning och drog in stålar nog för att kunna jobba med det på riktigt. Det vore grymt. På allvar.
*****
Sen är det lite överraskande att i samma inlägg läsa att NWT kanske blir nästa tidning att ta emot Twingly med öppna armar. Vem hade trott det för ett år sedan? Det sker förändringar och det fort där just nu.
Eller som en konsult på besök i ett helt annat ärende sa häromdagen (fritt ur minnet): "vi brukar säga att NWT är de enda som tjänat pengar på webben".
Räkna med att se en rad rödvita bloggar intill matchreferaten på nwt.se nästa säsong. Snacka om fördjupning. Det blir grymt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar