20071030

Degerfors IF och kommunikationen

Att Degerfors IF inte riktigt lyckats i sin kommunikation med massmedia och medlemmar är väl ingen nyhet. Nu lämnar ännu en kraft webbredaktionen, webbpappan och matchrapportören Bo Hylander. Drapan i avskedsbrevet lär inte få ligga kvar på officiella särskilt länge till, så jag citerar och bevarar till eftervärlden.

Tack för mig!

Det här är min sista text på DIF-webben.
Efter sju år i DIF:s webbredaktion, varav de första fem åren som webbansvarig och de senaste två som matchreferent och redaktionell mentor, har jag nu slutat i redaktionen.
Skälet är att jag som mentor för redaktionen under det här året haft en annan uppfattning om Degerfors IF:s medlemsinformation än föreningens ordförande Lars-Erik Dahlin och klubbchef Andreas Andersson.
Under senaste året har jag i min mentorsroll arbetat för att, främst via DIF-webben, förbättra informationen från föreningen ut till medlemmar, supportrar och sponsorer.
Men responsen från Lars-Erik och Andreas har varit obefintlig. Eftersom jag inte såg någon positiv förändring under året och jag hela tiden arbetat helt ideellt för DIF tröttnade jag i höstas. Därför meddelade jag styrelsen i månadsskiftet september-oktober att jag slutar när säsongen är över.
Mitt avhopp tycks ändå haft något positivt med sig. Efter mitt brev till styrelsen har informationen blivit bättre. Men den är fortfarande långt ifrån bra.
Jag vill avslutningsvis tacka alla läsare som följt mina artiklar och matchreferat på DIF-webben. Så önskar jag både föreningen och laget lycka till framöver.

Mitt fotbollshjärta är för alltid rödvitt och från och med nu kommer jag att se hemmamatcherna och ge mitt stöd till laget från en position vid räcket nedanför Vulkanläktaren.
Dessutom planerar jag och Inger Bonde att från 2008 ekonomiskt sponsra DIF via vårt företag där vi arbetar professionellt med information och mediekommunikation.

Rödvita hälsningar
Bo Hylander

Inga kommentarer: