20070419

Med några få enkla grepp

Jag sticker inte under stol med att jag tycker att den nylanserade officiella egentligen behöver en rejäl make-over redan med en gång. Den är inte riktigt modern (ramar 2007 någon?). Realisten i mig skriker så klart att det är fullkomligt orealistiskt att hoppas på något sådant. Därför kommer en snabb skiss på hur man kan göra det man har någorlunda ok.

Det stora problemet handlar om sidans struktur med en märkligt placerad mittnavigering som största syndabock. Den måste bort. Mitt öga hamnar just nu rakt på rutan med info om nästa match. Sen får jag efter en del funderande vrida huvudet rejält åt vänster och börja läsa.

I mitt förslag flyttar Vulkanerna och Spelarinvest upp (vad hände förresten med Klubb 100?), Bli medlem får hamna under Förening, Entrépriser under Matcher och slutligen placerar jag Virtuella i en ny box i min omtolkning av högerspalten. Vill man nödvändigtvis bryta ut "bli medlem" skulle den informationen kunna hanteras på samma sätt.

Mitt förslag innehåller en ny spalt till vänster där all information om klubbens sponsorer läggs.

Textfältet följer som spalt två och flyttar därmed in i blickfånget istället.

Som tredjespalt (där den märkliga navigeringen ligger idag ungefär) hamnar informationen om kommande och senast match och sådant man vill puffa lite extra för (i mitt exempel illustrerat av Virtuella Valla.

Några snabba och enkla handgrepp, i all välmening, som gör sajten lite bättre.

Skiss (klicka på bilden för att se den i naturlig storlek):



Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser det som ditt ansvar att maila webredaktionen och hjälpa till med dina idéer! ^^^

Ps. jag håller med om allt