20070419

Fem timmar kvar

Kl 19:00 ikväll spelar Degerfors IF borta mot Örgryte IS. En match där ex-allsvenska ÖIS självklart har favorittrycket. Men vi är säkert många DIF:are som har en ganska välgrundad förhoppning om att de röd-vita ska plocka poäng med sig hem till Värmland. ÖIS är långtifrån samma lag som ifjol och Degerfors har haft en grym försäsong där spelare som Andreas Drugge och Johan Bertilsson visat att vulkanerna från Degerfors blir att räkna med fotbollssäsongen 2007.

Värmlandsnytt intervjuade Johan Bertilsson igår (ganska exakt nio minuter in).

NWT (och Karlskoga Tidning) intervjuar Drugge inför kvällens match och ber honom bland annat beskriva skillnaden för hans egna del i år jämfört med ifjol.
- Då fick jag spela en hel del som tillbakadragen forward. Jag trodde då att det skulle vara en roll som passade mig bra men jag kom för ofta felvänd när jag var släpande anfallare. Nu känns det som att jag får tillfälle att vara med mer i uppbyggnadsfasen och också komma rättvänd så att säga.
Markus Karlsson chattade på Karlskoga-Kurirens sajt igår. Jag skickade två frågor.
Patrik Hamberg:
Selmer gissade att Degerfors skulle sluta nia, dvs på nedre halvan. Hur tror du själv att det slutar?

Svar:
Tränarna är oftast lite försiktiga med sina uttalande. Vi spelare kan säga lite vad vi vill. Jag säger då att vi blir bättre än 6:a

Patrik Hamberg:
Hur viktigt är det att ha koll på motståndarna och hur bra koll har du/ni på årets motståndare?

Svar:
Det är nog farligt att fokusera för mycket på motståndarna. Det egna spelat kan lätt bli drabbat. Men om de har några spelare som är bra. Så kanske man ska ha lite extra bevakning på dessa. Men framförallt är det tränarens uppgift att ha koll hur motståndarna spelar.
Officiella, NWT, Karlskoga-Kuriren och Kanon lovar direktrapporter från matchen. Kompletterat med Svensk Fotbolls Live Score ska det väl ge en hygglig bild av händelserna för oss som inte kan vara på plats.

Själv hoppas jag på tre poäng ikväll och gissar att Degerfors vinner med uddamålet (säg 0-1 eller 1-2 som slutresultat då).

*****

Hoppsan. Lagom till seriepremiären har officiella fått ny kostym. Jag återkommer om det när jag titta närmare på skapelsen. Men låt mig säga så här, det är ingen modern webbdesigner som gjort jobbet.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: