20070423

Leijonborg avgår

(Uppdaterat ett gäng gånger sen i förmiddags. Hänger Twingly med i svängarna?)

Hej Folkpartiet.

Er partiledare ställer inte upp på omval. Vill ni vara riktigt säkra på att inte få tillbaka mig som väljare utser ni Jan Björklund (som Skåne-distriktet föreslår) eller övertygar Nyamko Sabuni att ompröva sitt nej tack (gotlänningarna gillar henne).

Eller varför inte Johan Pehrson som verkar ha uppenbara problem med svenskan:
-Vi har befunnit oss i den socialliberaliska mittfåran hela tiden.
Pehrson till Tvärsnytt (SVT)
Cecilia Malmström, som bla Birgitta Ohlsson föreslår, skulle möjligen kunna övertyga mig att återvända.

Marit Paulsen tycker däremot inte att Malmström är lämplig:
- Hon är en ung kvinna med två små barn. Då är det inte lämpligt att bli partiledare. Jag vill skydda henne från det.
Att Björklund har lika många små barn i ungefär samma ålder verkar inte spela någon roll. Hur har gamla Marit det med jämställdheten egentligen?

Själv skulle jag annars gärna se just Birgitta Ohlsson, men så roligt ska vi väl inte ha det?

Nej det ska vi inte. Birgitta Ohlsson i Metro:
– Jag får bida min tid. Jag är smickrad över att några fört fram mitt namn men jag är bara 31 år och har framtiden för mig, säger Ohlsson. – Jag har blivit nominerad att ta över folkpartiets kvinnoförbund och det kommer jag att göra i maj. Det får duga så länge.
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: