20061228

Åtminstone en back kort

Så här dagarna före nyår kändes det som en god idé att titta lite på truppen inför 2007. Det har kommunicerats att truppen ska bestå av 16 utespelare och två målvakter plus några lärlingar. Det förhandlas enligt uppgift fortfarande med Tobias Hedberg (back vars kontrakt gått ut). Frågan är om Dejan Doslic (anfallstalangen som värvades under förra säsongen) räknas som lärling. Jag tror och hoppas det. Karlgren på Kanon verkar däremot räkna honom till A-truppen.

Spontant ser det återigen lite väl fattigt ut bland backarna. Det har inte mer än ersatts för förlorade spelare och alla som följde förra säsongen vet att det var minst en man kort. Jag hoppas som många andra att den sista backplatsen besätts med Markus Karlsson. Samtidigt vore det anständigt att ge Hedberg klart besked nu.

Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det känns betydligt bättre än inför fjolårsstarten. Å andra sidan var det inte vårsäsongen som var problemet ifjol. Det var den långa och hårda kampen under andra halvan som fick mina nerver att få spel. Och vad som händer under mittsäsongens silly season 2007 vill jag helst inte fundera på redan.

En sak står i alla fall klar för mig. Inför säsongen 2008 vill jag se en bredare trupp som inte är lika känslig för försäljningar i halvtid. Det vilar ett tungt ansvar på den nye klubbchefen, Andreas Andersson, att stärka intäkterna så att det blir möjligt.

Jag har sorterat truppen efter position, kontraktslängd och efternamn.

Degerfors IF 2007

Anfall/mittfält
Shpetim Hasani - 2009
Jonas Lindskog - 2009
Tobias Solberg - 2009
Johan Bertilsson - 2008, ny från Carlstad United
Andreas Drugge - 2008
Mano Garcia - 2008
Henrik Berger - 2007
Jonas Bergman - 2007
Abder Kabous - 2007
Tobias J Larsson - 2007

Försvar
Fredrik Holmberg - 2008, ny från Qvidings FIF
Magnus Tappert - 2008, ny från Kalmar FF
Kalle Norrbin - 2008, ny från IFK Luleå
Emil Johansson - 2007
Renato Rodrigues - 2007

Målvakter
Simon Nurme - 2008, ny från Örebro SK
Jonas Bohlin - 2007

Tränare
Mark Selmer - 2008, ny från KB Karlskoga

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

the lost feeling sa...

shit va irriterande det va att se det där "andra bloggar om: musik" efter vartenda inlägg haha.
men, ett degerforsfan minsann. inte för att jag är det själv. men vadheterhan, den lite tjocka, skäggiga skådespelaren, o hans fru, är det väl. och så salta bullen är väl legendariskt. har du varit där? eller... vänta... svarta kaffet? hmmm.. ..... skitiga bullen! :D