20061206

Gott & blandat

Grammis- och P3 Guld-nomineringarna klara. Ramjac är så klart överlägset bäst i kategorin hiphop/soul i år. Känns skönt att inte ha suttit i Grammisjuryn i år heller.

Mitt enda mål när jag deltog i Grammis var att Pelle Gunnerfeldt skulle få ett pris. Så när han fick det för produktionen av The Hives "Tyrannosaurus Hives" var jag klar. Sen kan man väl diskutera om det var just den insatsen han skulle belönas för eller inte. Men det kan vi ta någon annan gång.

Bonus: Klas Granströms fina intervju i Norrbottens-Kuriren som inleder serien norrländska musiker som flyttat till Stockholm.

*****

Håkan Thörn har börjat blogga på riktigt.

*****

Fredrik Holmberg och Özgur Yasar på väg mot Degerfors. Av allt att döma blir Jonas Bergman kvar. Kan vi få sen en någorlunda spikad trupp före jul?

*****

Close-Up har blivit med kulturbilaga. Film, spel, böcker och lite resor. Bra för mig som inte hittat tillräckligt starka anledningar att köpa tidningen särskilt ofta tidigare (vuxna män i corpse paint är inte min bag). Ja jag gick faktiskt förbi pressbyrån och köpte ett ex idag. Det var trots allt årslistenumret.

Topp tio:
  1. Mastodon "Blood Mountain"
  2. Khoma "The Second Wave"
  3. Tool "10,000 Days"
  4. Slayer "Christ Illusion"
  5. Celtic Frost "Monotheist"
  6. The Haunted "The Dead Eye"
  7. Hatebreed "Supremacy"
  8. Cult of Luna "Somewhere Along the Highway"
  9. Gorgoroth "Ad Majorem Sathanas Gloriam"
  10. Repugnant "Epidome in Darkness"
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: