20081020

Allt som krävs är en seger till

Söndagen på Stora Valla var underbar. Tapperts sköna inkrånglade 1-0, Pär Ericssons ljuvliga språngnick på ett fantastiskt inlägg från Lallet som gav oss 2-0, Tobias Solbergs kanonskott till 3-0 och Pär Ericssons offsidemål som friades eftersom linjedomaren var för långsam och huvudomaren fleplacerad som fastställde slutresultatet till 4-0. Det var en sagolik eftermiddag på Stora Valla.

När det var åtta omgångar kvar tippade jag att rödvitt skulle vara över strecket nu. Det enda som hindrade det tipset från att slå in var LB07:s kvittering till 1-1 i den andra övertidsminuten mot Sirius. Det var inte bra, men långtifrån avgörande för rödvitt.

Att Jönköping Södra åkte på en riktig omgång av Änglehom och fick däng med hela 6-0 var desto bättre.

Nu har Degerfors allt i egna händer inför sista omgången. En seger innebär en kvalplats till nästa års upplaga av Superettan. En förlust innebär att Degerfors åker ur. Oavgjort, tja då beror det helt på hur det går i övriga matcher.

Problemet här är att Degerfors möter Brommapojkarna borta, ett Brommapojkarna som slåss om en plats i Allsvenskan. Det blir så klart en otroligt tuff match. Jag sätter mitt hopp till en upprepning av miraklet i Sundsvall härom året.

Förhoppningsvis väljer TV4 Sport att visa matchen mot BP. Jag har tyvärr inte möjlighet att se den på plats. Gör som jag skriv och önska matchen i TV4 Sport. Du gör det via tv4.se, här.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: