20080905

Martin Jönsson om Newsmill

Men än så länge är det lätt att gilla Newsmill. Nyhetstempot är högt: vid nyhetshändelser, som beskedet om Lennart Swahns bortgång, kommer här snabbt upp flera läsvärda inlägg - och debatten kan här också snirkla sig in på domänber som man kanske inte väntade sig, som närJessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar skrev sitt famösa "det kan finnas ömhet i ett slag över munnen"-inlägg om den sxuella jämställdheten. Det är en digital löpsedel, ständigt uppdaterad - på gott och ont. En snabbrörligare variant av Expressens Sidan 4-debattplats, där det förhoppningsvis finns plats för både snabbhet och djup.
- Martin Jönsson: Beware, bloggosfär: Bonnier tar över!
Gillade Jönsson alltså pekoralet från Zandén/Gyllenhammar? Det var oväntat.

Det mest upprörande med den texten var väl i och för sig att den var så omöjlig att hitta en tråd i, någon sorts åsikt eller insikt. En extremt usel text helt enkelt. Tvivlar på att Leo Lagercrantz och PM Nilsson släppt igenom den när de jobbade på Expressen. Knappast vad jag hade väntat mig av Newsmill på förhand.

Det intressanta är väl att sajten är ute på riktigt nu. Ska kika när jag hinner, har varit nyfiken länge. Tyckte annars att det var lite märkligt att den inte var på plats redan när Zandén (var det väl?) satt i Bonniers TV4-soffa och fick intellektuell verbal pisk av Katerina Janouch med flera förra helgen.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Obs, reklam! :o) Jag har nyss öppnat ännu en blogg, AUNER ILIAN. Där lägger jag in kopior av mina repliker på andras bloggar som har kommentargranskning. Genom att följa AUNER ILIAN kan man få ett begrepp om dessa bloggars policy. Länk på Lûzgannon.