20080411

Obotliga optimisttipset

Simon och Nicke har tippat Superettan och det är väl dags för mig att göra samma sak nu strax innan den drar igång. Jag är som vanligt stor optimist innan säsongen dra igång och lider sen som en blöt katt när mina förhoppningar grusas.

Jag hoppas slippa lida i år.

Det finns en del som talar för det. Alla rapporter om att Degerfors tar över ju längre matchen går. Det är nämligen precis motsatt förhållande till hur det sett ut för de röda och vita så länge jag följt dem. De sista tio minutrarna (+ övertid) har alltid varit en pina. En kvart av lidande där allt eget spel rasat. Så jag sätter mitt hopp till att vi ser ett slut på det i år och hoppas på en rosig säsong.

Jag erkänner att jag är uselt påläst om motståndet och går på magkänsla.

Här är det. Optimisttipset.

1. Häcken
2. Brommapojkarna
---
3. Örgryte
---
4. Mjällby
5. Degerfors
6. Limhamn Bunkeflo
7. Sirius
8. Landskrona
9. Assyriska
10. Qviding
11. Åtvidaberg
12. Jönköping Södra
---
13. Falkenberg
14. Enköping
---
15. Väsby
16. Ängelholm

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: