20100622

Dagens twitterspam

Det är ändå något visst med spamrobotar och Twitter. Idag utspelades den här tämligen snabba och meningslösa diskussionen parallellt med att jag strukturerade upp ett blankettarkiv.
Det är ju inte utan att man undrar vilket ord i Håkans sista inlägg som triggade roboten? Var det rent av hela frasen?

Det är sådana frågor min hjärna sysselsätter sig med när jag åker buss. Joråsåatte. Semester från och med fredag. Tack för det.

Håkan Thörn (@hokeman)
2010-06-22 11.06
Gud hade rätt. Blues är djävulens musik. Förvandlar gamla hjältar till tungrövade Clapton-imitatörer. Tom Petty borde vetat bättre.

Patrik Hamberg (@ptrkhmbrg)
2010-06-22 11.07
@hokeman Få är de utvalda som faktiskt kan spela blues. Många är de som försöker förgäves.


Håkan Thörn (@hokeman)
2010-06-22 11.16
@ptrkhmbrg det är alltså ett handhavandefel som med allt annat. och jag gjorde klassikern att skylla allt på datorn. my bad.

Patrik Hamberg (@ptrkhmbrg)
2010-06-22 11.23
@hokeman Skyll på Kanada.

Håkan Thörn (@hokeman)
2010-06-22 11.27
@ptrkhmbrg "they're not even a real country anyway"

Och som svar på det:

Andera Burdette (@WaylonOuten)
2010-06-22 11.28
@hokeman Welcome to Go Easy Money http://bit.ly/9ZPswa@ptrkhmbrg "they're not even a real country anyway": @ptrkhmbrg "they're not ...

Länken har jag inte brytt mig om att kolla. Jag är mer nyfiken på hur det här e-postade inlägget kommer att se ut när det landar hos Blogger.


Noterat i efterhand.
Om du är sån. Mycket junk i koden blir det när man e-postar en twitterkonversation från iPhone-appen till Blogger. Det hjälpte säkert inte att jag klippte och klistrade lite i Mail för att vända kronologin. För mycket för att jag ska orka reda ut det i Blogpress Lite. Orka då.

Inga kommentarer: