20100608

Dagens tablåläggning

Jag är så pass gammal att jag fortfarande kollar på TV när den sänds. Så kallad broadcast (säg det gärna på redigt grov skånska) för er ungdomar. Så när vi kliver in i den tv-mässia permafrost som kallas sommarsäsongen och mitt traditionella veckoschema faller famlar jag som en blind efter käppen.

Klockan 20 hittar jag inget jag vill se. Och det är väl helt ok. 20.00 är till och med en regnig sommarkväll ung.

Men låt säga att jag skulle vilja dumglo på tv:n, visst irriterar det mig lite att en stillsam favorit, En plats på landet i Kanal 9, flyttat till 19-sloten från fina 20.00. What's up with that ish?

Och när Desperate Housewives gick på semester trodde jag nog att Kanal 5 skulle våga testa dubbelavsnitt v Cougar Town 21.00, men istället får jag en härlig repris av Ullared från 2009 då. Tack då.

Plötsligt lutar det åt en uppackning av den nya digitalboxen så att jag kan se American Splendor på TV1000 Drama klockan nio.

Å andra sidan skulle det beslutet krocka med mina möjligheter att se Cougar Town (som jag måste erkänna att jag blivit riktigt förtjust i).

Så, orka packa upp boxen och leta upp koder då. TV:n får vara avstängd till 22.00 när jag egentligen borde lägga mig.

Inga kommentarer: