20080114

Andreas Andersson som klubbchef

Jag har lite svårt att förstå kritiken mot Andreas Andersson. Lite svårt att förstå att så många inte minns hur hans arbetssituation såg ut under det första året.

Behöver jag verkligen påminna om att AA tvingades ta över tränarrollen mitt under pågående säsong och sannolikt fick lägga en hel del av sina "ordinarie" arbetsuppgifter åt sidan?

Att rekrytera tre nya tränare (Mark, Mille och Janne) och själv ikläda sig rollen under en ansenlig period stod annolikt inte på den ursprungliga "att göra"-listan för 2007.

Klart att det avspeglar sig i vad som hunnits med inför 08.

Planen var så klart att utifrån Selmer bygga långsiktigt. Det sket sig. Nu får vi börja om med Stahre. Vi gör det med en fin samling egna talanger och en riktigt rutinerad herre.

Finns det saker kvar att göra? Absolut.

Hade det gjorts bättre utan en klubbchef och med ideella krafter istället? Jag tror inte det. Då hade vi förmodligen suttit här med Dave Mosson, Sören Cratz eller Mille som huvudtränare och med Henrik Berger som förmodad pappa i laget. Jag för min del tycker inte att det hade varit bättre.

Att rensa ut det gamla är minst lika viktigt som att hitta det nya.

Men visst behövs fortfarande ytterligare ett par nya krafter till truppen (en defensiv mittfältare och en måltjuv - tack).

Jag räknar helt enkelt med att det händer. Snart.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: