20071113

Västerås går sin egen väg

De flesta kommunala webbplatser följer ett par relativt standardiserade strukturlösningar. Idag surfade jag in på vasteras.se och västeråsarna har verkligen gått sin egen väg. Nu verkar den vara relativt nysläppt och dessutom strular tekniken galore (MS Sharepoint), så jag har inte kunnat kika runt så mycket än. Väntar med en analys till annan plats ett par dagar.

*****

Eller är det en gammal sajt trots att det finns en stor blaffa med texten "Information om Västerås nya webbplats" mitt på sidan? Länken till informationen funkar inte, så den kanske handlar om den kommande webbplatsen. Vad vet jag?

Det här läser jag hos SR Västmanland:
Just nu pågår arbetet med att förnya Västerås stads nya webbplats. Den nya hemsidan ska vara klar 30 april nästa år...
The plot thickens.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: