20071116

Lokalpressen på webben

Min gamla lokaltidning NA.se blir bäst i test när Internetworld rankar de sex största. Jag tycker att det trots allt är ganska välförtjänt trots att den ser lite trist ut. Det svider säkert lite i skinnet på HD-gänget som ligger mer i framkant och är snäppet mer internet och framtid. Men kanske svider det bara lite, de vet säkert att deras tid kommer. Min nuvarande lokaldrake NWT.se är inte ens med i tävlingen (fortfarande för små uppenbarligen). Tycker att de har gjort ett ganska fint jobb på kort tid även om det finns en del självklarheter som borde ut på webben.

NWT har förövrigt en tjänst som webredaktör ute just nu. Det kliar så klart lite i fingrarna att söka den, men jag trivs lite för bra med mitt nuvarande jobb för att söka.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: