20070928

Bottentabellen omgång 25

Det tog ett tag att smälta den här omgången. Degerfors gör en makalös prestation och plockar tre poäng borta mot Häcken. Falkenberg vinner mot ÖIS på övertid. Och långt efter övertid kvitterar Sylvia till oavgjort hemma mot Ljungskile. Det tar ett tag att ta in en sån omgång. Hur som helst är läget ytterligare lite bättre nu. Dessutom skulle jag kunna välkomna Södra tillbaka till bottenstriden efter förlusten mot Öster, men jag väntar en omgång till med det.

Matcherna omgång 25
Falkenbergs FF - Örgryte 2-1
BK Häcken - Degerfors IF 0-1
Östers IF - Jönköpings Södra IF 2-0
IF Sylvia - Ljungskile SK 1-1

Bottentabellen omgång 25
Östers IF (-6) 26
Falkenbergs FF (-20) 24

IF Sylvia (-12) 23
Degerfors IF (-13) 23

Mitt tips omgång 26
Degerfors IF - Östers IF 1-0
Jag tror att Degerfors fortsätter att spela med en kompakt defensiv med ett tålmodigt nötande framåt. Fjolårssäsongens recept. Det bär vägen även om målet kommer påfrestande sent.

Åtvidabergs FF - IF Sylvia 2-2
Ett derby där Åtvid tappar mark i kampen om Allsvenskan och Sylvia kniper en viktig poäng i bottenstriden.

Jönköpings Södra - Falkenbergs FF 3-1
Jönköping tar revansch för den nesliga bortaförlusten mot Öster och undviker att bli indragna i bottenkampen.

Och med de där resultaten är Degerfors plötsligt över strecket. Önskeresultat? Visst. Men jag vågar tro att det kan gå vägen. Tyvärr kan jag inte vara på plats imorgon heller. Trist, men sant.

*****

Jag vet inte vad jag ska säga om momshärvan. Det vore för bedrövligt om Degerfors blir den enda klubben som får retroaktiv bestraffning och dessutom får stå för hela notan själv. Jag kan bara hoppas att SvFF som drivit målet åt DIF hjälper till att betala eller att regeringen lyssnar på vänsterpartisten och forne DIF-ordföranden Peter Pedersen och beviljar amnesti.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: