20070904

Bottentabellen omgång 22

Efter 0-0-matchen mot Mjällby var jag ganska uppgiven och bitter. Det kändes lite som om det faktiskt var på väg att ta slut på riktigt. Men så rasslade de övriga resultaten in och nu skiner solen igen. Ett litet steg i rätt riktning är summeringen av den 22.a omgången.

Jag välkomnar också med värme Landskrona BOIS in i bottenträsket.

Jag är heller inte helt överens med Milles sätt att hantera truppen. Sura öppna dissningar av spelarmaterialet tror jag inte på. Jag räknar med att hans sejour som ledare för de röda och vita blir mycket kort. Förhoppningsvis slutar den med att han ändå får truppen att bita ihop och rädda oss från avgrunden som kallas division ett.

Matcherna i omgång 22
IFK Norrköping - Östers IF 1 - 0
Degerfors IF - Mjällby AIF 0 - 0
Jönköpings Södra IF - Enköping 0 - 1
GIF Sundsvall - Falkenbergs FF 1 - 0
Örgryte - IF Sylvia 1 - 0
Landskrona BoIS - Bunkeflo IF 0 - 1

Bottentabellen efter omgång 22
Landskrona BoIS (-4) [25]
Jönköpings Södra (-11) [24]
Östers IF (-7) [22]
IF Sylvia (-10) [21]

Falkenbergs FF (-16) [21]
Degerfors IF (-13) [19]

Mitt tips omgång 23
Falkenbergs FF - IFK Norrköping 1-4
Jag är ledsen Falkenberg, men Peking förlorar inte många fler matcher i år. Mot bottenlagen gär man det defintivt inte (det gäller tyvärr DIF i sista omgången också).

Östers IF - Sirius 2-2
Sirius har inte gått riktigt lika bra efter sommaruppehållet, men jag tror att de tar en poäng i Växjö.

Enköping - Degerfors IF 1-2
Jag tippar med hjärtat. Men om BOIS kunde vinna borta mot Enköping så kan rödvitt också göra det. Enköping är ojämna. Jag hoppas vi kan dra det riktigt långa strået. Men jag är rädd att det lika gärna kan sluta med förlust. Vi kör för trean ok?

IF Sylvia - Jönköpings Södra 0-2
En sexpoängsmatch som jag tror att Södra vinner. Ganska enkelt dessutom. Men det gör mig inte så mycket om det blir oavgjort.

Landskrona BoIS - GIF Sundsvall 1-3
Tyvärr BOIS. Det räcker inte med att bänka Seb i målet. Ni sjunker vidare neråt.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: