20070921

Bottentabellen omgång 24

Direkt efter matchen mot Sylvia fanns bara ett bottenlöst mörker. Min bitterhet över Milles oförmåga att byta in friska ben i slutet av matcherna har stått sig veckan ut. För den poängförlust som någon dag senare inte kändes så farlig känns desto mer jävlig nu när jag tittar på helgens omgång. Jag är rädd att läget kommer att vara betydligt mörkare efter den.

Matcherna omgång 24
Degerfors IF - IF Sylvia 1 - 1
Sirius - Falkenbergs FF 4 - 0
Örgryte - Östers IF 0 - 0

Bottentabellen omgång 24
Östers IF (-8) 23
IF Sylvia (-12) 22

Falkenbergs FF (-21) 21
Degerfors IF (-14) 20

Mitt tips omgång 25
Falkenbergs FF - Örgryte 0-2
Örgryte tar sista chansen att hänga kvar i kampen om en plats i Allsvenskan.

Östers IF - Jönköpings Södra 2-1
Öster tar täten i bottenstriden och tar ett stort steg mot attlämna den för i år.

IF Sylvia - Ljungskile SK 0-2
Ljungskile tar revansch för fölusten hemma i somras.

BK Häcken - Degerfors IF 0-0
Rödvitt gnetar till sig en poäng- Lyfter sig ännu en gång mot starkt motstånd. Förhoppningsvis sitter Spartak Moskvas överkörning i kropparna. Då kanske, kanske, det kan bli en ny trea mot Häcken. Men jag vågar inte hoppas.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: