20070917

Bottentabellen omgång 23

Förra omgången gick väl inte riktigt som jag hoppats. Trots det är läget inte markant sämre. Jag säger ändå hej då till BOIS och Södra. Jag räknar bort er ur bottenträsket nu. Ni kan andas ut.

Kvar finns fyra lag som kämpar allt mer desperat för att undvika de sista två platserna. Fyra lag som har stora problem att leverera och ta poäng. Fyra lag som inte tog en enda poäng senast.

Just nu känns det som om det kan sluta precis hur som helst, men jag hoppas så klart att DIF ska kunna rycka upp sig och knipa viktiga poäng under de kommande omgångarna. Att tre poäng känns som ett måste i kvällens nyckelmatch hemma mot Sylvia är väl en känsla jag delar med alla rödvita supportrar.

Matcherna omgång 23
Östers IF - Sirius 1 - 2
Falkenbergs FF - IFK Norrköping 1 - 2
Enköping - Degerfors IF 1 - 0
IF Sylvia - Jönköpings Södra IF 2 - 4

Bottentabellen efter omgång 23
Östers IF ( -8) 22
IF Sylvia (-12) 21


Falkenbergs FF (-17) 21
Degerfors IF (-14) 19

Mitt tips omgång 24
Degerfors IF - IF Sylvia 2-1
Jönköpings Södra IF - BK Häcken 1-3
Sirius - Falkenbergs FF 3-0

*****

Det är väl ingen som missat den inte längre särskilt nya fotbollsbloggen Fotbollshjärta? Mycket Degerfors, men en hel del annat också.

*****

Ikväll sänder SR Värmland och SR Örebro matchen via webbradion. Det var på tiden att någon tog tag i saken. DIF har hamnat mellan stolarna SR Örebro och SR Värmland. Skönt att vi äntligen landat rätt.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: