20090929

Borde jag vara orolig?

Jag vet inte om det är ett bedrägligt lugn, om jag egentligen borde vara orolig? Hur som helst är jag trots förlusten mot Brage i söndags obotligt tvärsäker på att Degerfors grejar en plats i Superettan nästa år.

Rödvitt var det klart bättre laget i Borlänge (även om jag håller med Ralf Edström om att första halvlek lika gärna kunde ha hoppats över). Det finns inget utom möjligen det missvisande resultatet som antyder att IF skulle kunna tappa fem poängs försprång på fyra matcher. Det känns helt omöjligt.

Det skrivet ser jag ingen anledning till onödig spänning och hoppas att Degerfors tar en snabb revansch och tre poäng i den kommande helgens drabbning. Olidlig spänning har jag fått nog av under mina år som rödvit supporter. Jag firar gärna att avancemanget är klart långt innan serien är färdigspelad.

Komigenrövitt (Komigenrövitt) [upprepa tills allt är klart].

Ps. Trots strulet med webbsändningarna hoppas jag att det inte var sista gången. Stream Team borde rimligen också vilja revanschera debaclet i Borlänge.

Inga kommentarer: