20080806

Bottentabellen 2008 - omgång 18

Den 17:e omgången gjorde bottentabellen tätare och jämnare. Rödvitt lyckades inte ta någon trea i bortamötet med Sirius, men ska enligt rapporterna vara mycket nöjda med att komma hem med en. Målskyttet är tyvärr fortfarande obefintligt och Degerfors har inte vunnit på väldigt länge nu. Det måste bli ändring på det. Snabbt.

Matcherna omgång 17
Enköping - Landskrona BoIS 0 - 2
Sirius - Degerfors IF 0 - 0
IF Limhamn Bunkeflo - Örgryte 2 - 3
Jönköpings Södra IF - Åtvidabergs FF 1 - 2

Tabellen efter omgång 17
13. Degerfors IF (-13) 16

14. Jönköpings Södra IF (-10) 14
15. Sirius (-13) 14

16. IF Limhamn Bunkeflo (-15) 14
17. Enköping (-19) 14

Mitt tips omgång 18

Åtvidabergs FF - IF Limhamn Bunkeflo 3-1
LB07 gjorde en fin insats mot ÖIS, men jag tror ändå att Åtvid fortsätter att plocka poäng mot bottenlagen och hänger på i toppen. Jag erkänner att jag underskattade Kopparvallens kämpar i år.

Degerfors IF - Jönköpings Södra IF 1-0
Två lag i desperat behov av poäng. Två lag som har påfrestande svårt att göra mål. Hjärtat säger ändå att det är dags för en seger nu. Förhoppningsvis blir det starten för en typiskt rödvit höst.

Assyriska FF - Enköping 2-2
Vi kan väl kalla det derby? Med det följer konstiga resultat. Normalt ska så klart Assyriska spela ut Enköping, men underskattning och derby är en farlig kombination. Jag tror på oavgjort.

Mjällby AIF - Sirius 3-1
Mjällby är ruggigt starka hemma. Dags för förvärvet Niklas Skoog att visa den nya hemmapubliken att han fortfarande kan.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: