20080804

Bottentabellen 2008 - omgång 17

Tabellen inför omgång 17

13. Degerfors IF (-13) 15

14. Jönköpings Södra IF (-9) 14
15. IF Limhamn Bunkeflo (-14 14

16. Enköping (-17) 14
17. Sirius (-13) 13

Japp. Det är den tiden på året. Tiden då det är dags att på allvar hålla koll på Degerfors avstånd till de förbannade strecken i slutet av Superettans tabell. Jag fokuserar precis som ifjol på matcherna med lag som ligger i närheten. Hoppas kunna räkna in åtminstone Ängelholm (som redan tappat poäng i sin match i omgång 17) nästa vecka, men just nu är de för långt före. Väsby tror jag däremot kommer att ta stora steg uppåt i tabellen.

Jag tippar matcherna i omgång 17:

Enköping - Landskrona BoIS 1-1
BOIS har så klart spelat katastrofalt dåligt senaste tiden och missar som vanligt möjligheten att gå upp till Allsvenskan med säker hand. Jag tror tyvärr att Enköping lyckas plocka minst en pinne hemma mot Landskrona.

Sirius - Degerfors IF 1-2
Jag måste så klart tippa Degerfors-seger, men att Tappert är avstängd känns inte bra. Att Wiktorsson får spela mittback känns desto bättre. Hoppas bara att han visar bättre form än hittills i år. Godar bänkas och Ponomarev spelar från start? Jag hoppas det. Trots de läskiga rapporterna som dykt upp om hans fjolårsspel i Öster. Å andra sidan kanske han tar vänstermittfältet? En nagelbitare värd mer än de tre poäng som står på spel blir det hur som helst.

Jönköpings Södra IF - Åtvidabergs FF 1-3
Södra har haft svårt att vinna hemma, men lyckats spela oavgjort hela 5 av 8 matcher. Mot Åtvid hoppas jag ändå att det blir torsk. Men visst hade jag kryssgarderat om det varit stryktipset och inte en övning i att önska Degerfors kvar i Superettan.

IF Limhamn Bunkeflo - Örgryte 1-4
ÖIS med Allbäck i spetsen straffar enkelt LB07 och fortsätter marschen tillbaka mot Superettan. Jag kan inte se någon annan möjlighet i den här matchen.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: