20080721

Ikväll vänder det

Väsby borta ikväll innebär att det är dags för Superettan att vända. Bortamötet med bottenkonkurrenten är sista matchen i seriens första halvlek. På lördag väntar returen hemma på Stora Valla. Båda lagen står på 15 poäng med en ynklig poäng till kvalstrecket. Klart de här två mötena kommer är extremt viktiga för båda lagen. För mitt och Degerfors bästa hoppas jag på minst fyra poäng den här veckan. Så vi säger väl 1-1 ikväll då?

*****

Kurren rapporterar att Degerfors testar ytterligare två spelare. Den här gången handlar det om Anatoli Ponomarev och Patrick Amoah. Spontant känner jag väl att Ponomarev skulle kunna vara något. Landslagsmeriter och att han spelat med Tappert och Hasani tidigare väger tungt. Dessutom borde Stahre ha bra koll på honom eftersom han tillhör Stahres akademi. Å andra sidan har det väl inte inneburit några självklara genvägar tidigare. Det tog tid innan Lallet växte in i den rödvita dressen och Traore ska vi väl inte prata högt om?

Amoah poängterar i en separat intervju att han har bra koll på Stahre.

Och visst känns det bra att Stahre lockar folk till klubben? Jag tycker det. Vet att många har problem med det som beskrivs som svängdörrar till träningarna. Jag å min sida ser gärna att Stahres akademi knyts ännu närmare Degerfors dito. Varför helt enkelt inte slå ihop dem?

Jag tror stenhårt på honom som tränare. Sen får väl hans roll som coach utvärderas ordentligt efter att hela säsongen spelats. Där har han fortfarande en del att bevisa.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: