20080701

Det blir nog en iPhone trots allt

Utan att jag egentligen hunnit fundera på allvar över Telias ordinarie abonnemang till iPhone så levererar GP en bra artikel om de iPhone-specifika abonnemangen. Det fina med iPhone-abonnemangen är att maxtaxan på 9 kr/dag gäller all internettrafik, inte bara surf.

Visst jag vill fortfarande ha fri surf. Jag tycker fortfarande att det är slarvigt att inte erbjuda det i lite olika kombinationer. Jag tycker fortfarande att Telia avarit sällsynt dåliga på att kommunicera runt iPhone.

Men när jag kikar på det som erbjuds och på vad det faktiskt innebär landar jag här:

iMini 299 kr/månad.
Surfar jag mer än 100 mb/månad utan tillgång till wlan (och det gör jag nog) kostar det mig 9kr/dag. Säg att jag behöver 20 dagar till. Det är 180 spänn till i månaden. Vi säger väl så.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man bortser från inköpskostnaden för självaste iphonen så är det billigare att köpa Privat Fastpris + Fastpris Mobilabb hos Telia än att välja deras iMaxi-abonnemang. Du får obegränsad data och telefoni för < 800 kr/mån istället för (kortfattat) 1 GB data och 1000 min för 859 kr/mån. Hmmm...