20070218

Vinlyvandringar - 070131 & 070217

Båda turerna gick till Knastret i Karlstad. Båda slutade med en skiva i påsen. Den första kostade 40 spänn, den andra 30.

Carolyn Franklin "I'd Rather Be Lonely" [RCA, 1973]
Det var inte så längesen lillasyster Franklin samlades. Jag har fortfarande inte kommit mig för att skaffa samlingen, så när jag hittade hennes tredje skiva för två tjugor tyckte jag att det var dags. Det här är sista låten från A-sidan ett skönt gospelfunknummer som inte finns med på samlingen. Ear Fuzz hade mer om och av Carolyn Franklin härom dagen.

MP3: "Don't See Him Much No More"

The Supremes "The Supremes Produced and Arranged by Jimmy Webb" [Motown, 1972]

Det var det märkliga omslaget som drog mig till skivan. Bilderna av en hippie-aktig Jimmy Webb tillsammans med The Surpemes (som vid det här tillfället bestod av Lynda Laurence, Mary Wilson och Jean Terrell) på baksidan gjorde den till ett självklart köp. Att det inte låter särskilt likt något annat med Supremes är kanske inte så förvånande. Det här är det mest Supremes-typiska numret och det som fastnade snabbast vid första genomlyssningen. Lyssna särskilt noga på det ostiga saxofonslutet med fint handklapp i bakgrunden.

MP3: "Cheap Lovin'"

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: