20070210

Dålig dag på nöjesredaktionen



Nöjesredigeraren på NWT hade ingen bra dag på jobbet i torsdags. Jag väntar fortfarande på att tidningen ska uppdateras med nya bilder. Jag lär få vänta. För internet är fortfarande en fluga och omöjligt att tjäna pengar på i Värmlands största tidningshus.

Om inte det där fick nöjesredaktören att gå i taket borde rubriksättningen av hennes Norah Jones-recension renderat i åtminstone en liten utskällning. Hur den löd? "Effektfull ung gubbröst". Förvillande lik rubriken till recensionen av Daniel Norgrens skiva "Kerosene Dreams" som pryddes av rubriken "Effektfull gubbröst".

Hör av er om ni behöver förstärkning framåt sommaren.

Är det bara jag som tror att The Ark riskerar att göra årets magplask i Melodifestivalen? De är inte direkt Carola i stugorna och det är trots allt helt andra musikaliska regler som gäller i schlagern än i dagstidningarnas nöjeskolumner. Jag blir inte förvånad om de missar både finalen och andra chansen.

Det där blir förhoppningsvis det sista jag skriver om Björkmans lördagsunderhållning.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: