20130405

Min startelva

Jag har knappt rört den här bloggen under försäsongen. Inte bara för att jag hatar försäsongen. För det gör jag. Delvis handlar det så klart om de där 100 jazzskivorna jag försöker skriva om på jazzen.se.

Men det är klart att jag läst allt som skrivits om den rödvita försäsongen. Allt.

Så jag tänker ge mig på att sätta en startelva för bortamötet mot BOIS. Jag tänker så här.

Målvakt: August Strömberg
Backlinje: Christiffer Eriksson, Patrik Anttonen, Pontus Jakobsson, Marcus De Bruin
Defensivt mittfält: Tobias Solberg, Erik Jernberg
Offensivt mittfält: Amadaiya Rennie, Johan Bertilsson, Ferhad Ayaz
Anfall: Niklas Klingberg

Det finns ett par utrymmen för Werner och Lindskog att överraska mig.

Det är möjligt att Erik Nilsson spelar istället för Jernberg. Jernberg har trots allt inte hunnit spela så mycket sen sin skada. Men jag väljer alltid Jernberg. Alltid.

Det finns en liten chans att Emil Hedsén får ta hand om anfallet, men det känns troligare att han får en halvtimme i andra.

Om Hedsén startar tar Klingberg platsen bredvid kapten Solberg.

Frågor på det?

Inga kommentarer: