20070510

Som en jävla medgångssupporter

Väljer jag att inte åka till Stora Valla idag. Det svider lite. Men att orka åka hem till sin egen säng och sova känns nödvändigt så länge jag pendlar fem timmar per arbetsdag. Det blir bättre ordning i höst när jag jobbar i andra änden av Möckeln (från Stora Valla sett).

*****

Tydligen går telefonerna varma hemma hos Shpetim Hasani. Upprörda supportrar som tycker att han borde skärpa sig och leverera till målprotokollet. Även om jag förstår upprördheten (han har inte presterat - alls) så ursäktar det inte beteendet.
– De sa att jag varit ute och supit och rökt kvällen före match. Men det är inte sant, absolut inte. Jag säger inte att jag inte röker eller dricker någon gång, men inte som de säger, berättar Hasani när Kuriren träffar honom efter måndagsträningen.
Jag hoppas att det stämmer. Sen kan jag ha högre krav på avhållsamhet under säsong än bara dagen före match, men det är ju jag det.

*****

KK följer upp med att fråga tidigare tränare hur de upplevt telefontrycket från supportrarna under tiden i Degerfors (Cratz får vika ut sig lite extra).

Jag saknar Tony Gustavsson och Bosse Nilsson i listan. Det känns som tränare som fick utstå en del spott & spe.

*****

Selmer säger sitt på officiella.

*****

Berger skadad. Garcia avstängd. Det öppnar för att publiken får se Dejan Doslic på planen. Spännande.

*****

Det måste bli seger ikväll. Annars överväger jag att börja kolla på hockey istället.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: