20070521

Jag tar tillbaka allt

Det är ingen vacker läsning i lokalpressen idag. Så pass osnygg att historien tagit sig hela vägen till stockholmspressen. Det är ett så osmakligt beteende att jag inte vill ge det mer utrymme. Små små pojkar, möjligen förklädda i mäns kroppar.

Igår ropade jag också på Mark Selmers och hela tränarteamets avgång.

Idag tar jag tillbaka allt.

Mark Selmer måste stanna kvar. Styrelsen måste sluta upp bakom honom. Vulkanerna måste markera att gränsen för vad som är ok passerats och ställa sig vid Mark Selmers sida. Truppen måste visa att man tror på sin tränare och visa det på planen. Det enda sättet att reda ut det här helvetet som är säsongsstarten 2007 är att göra det tillsammans. Det är vi mot resten nu.

Det hedrar Selmer att han i den pisstorm som viner i Degerfors just nu svarar så här på frågan om han tänker ge upp och lägga av:
– Nej, jag tänker kämpa vidare och göra allt jag kan för att vi i Degerfors ska kunna lämna vår bottenplats, försäkrar Selmer, även om det här med hoten och sabotaget mot min bil är det värsta jag någonsin upplevt som fotbollstränare.
Det är dags att ta upp den gamla ramsan igen: "Vi ska upp i toppen och aldrig ger vi upp". Det är en för alla och alla för en som gäller från och med nu.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

josephzohn sa...

Absolut.
En för alla och alla för Semler!