20140207

Lilla kaffetestet

I julklapp från min syster fick jag en massa olika bryggkaffesorter som finns i de flesta butiker. Löfbergs Harmoni är det vi brukar köpa. Lokalproducerat ...och all den jazzen.

I julkappen fanns:
  • Löfbergs Harmoni
  • ICA Eco
  • Gevalia Ekologiskt mellanrost
  • Arvid Nordquist Classic Eco
  • Cafe Organico
  • Zoégas Hazienda

Det sistnämnda var enda mörkrosten i samlingen. Det gör inte så mycket eftersom jag är en mellanrost kind of guy. Alla sorterna är KRAV-märkta. Alla utom ICAs och Gevalias är Fairtrade-märkta.

Nu har vi druckit oss igenom alla och jag får nog krypa till korset och erkänna att det lokalproducerade inte är det godaste.

Godast var Arvid Nordquist Classic Eco och Cafe Organico. Jag behöver testa båda igen för att bestämma mig för vilket som är godast. På god tredjeplats Zoégas Hazienda. Det hade jag inte gissat.

ICA:s kaffe slipper jag gärna dricka igen. Det var riktigt surt.

Slut på konsumentupplysning.

Synpunkter på det?

Inga kommentarer: