20080616

Häcken borta, fyra man kort

Oddsen talar inte direkt för Degerfors ikväll. Fyra spelare ur ordinarie startelva kan vara borta. Jag skriver kan eftersom det finns en liten chans att Fredrik Holmberg kan spela. Yankuba Ceesay är på landslagsuppdrag med Gambia, Dejan Godar och Markus Karlsson är avstängda.

Det säger sig självt att en tunn trupp som Degerfors inte borde klara sådana avbräck. Å andra sidan är trenden fortfarande god och fjolårets matcher mot Häcken fina minnen (0-1 borta, 3-2 hemma).

Så ge upp på förhand ska vi absolut inte göra. Gör bara som förra året så går det vägen.

Kaxigt att tippa repris under omständigheterna kanske, så jag nöjer mig med 1-1.

Och det handlra delvis om att det gått så bra för rödvitt när jag tippat förlust eller oavgjort på slutet. Hoppas fru Fortuna inte synar min illa dolda bluff.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Dags att börja tippa vinst för Rödvitt i fortsättningen...

/FredrikK, Lkpg