20080201

Snålblåst och snöblandad småspik

Var var bussen?
När jag i snålblåsten och det snöblandade småspikregnet stod och väntade på bussen som skulle ta mig till busstationen för vidare färd mot Karlskoga hände ingenting förutom att jag blev blöt och frusen. Någon buss fanns aldrig i sikte. Jag var där från fyra minuter innan utsatt tid i tabellen och närmre en kvart efter. Sen gav jag upp och missade därmed mitt arbetsmöte i Karlskoga kl 8. Under det dryga halvår jag busspendlat till Karlskoga har jag varit med om kanske ett tjugotal sena starter på den här första turen (oftast mellan 5 och 10 minuter). Fram till igår (när den var 5 minuter sen) har det i år funkat som det borde och bussarna har dykt upp på utsatt tid. Sen det här. Så, kan ni vara så hyggliga och skärpa till avfärderna från första hållplatsen på första turen? Den borde rimligtvis vara den mest självklara att gå i tid. Att det kan uppstå förseningar under dagen förstår jag, men första turen från första hållplatsen? Det är inte acceptabelt.

Tacksam för svar.

Patrik Hamberg

Webbformuläret svarade (i en hiskelig table som jag har redigerat bort):
Tack för din synpunkt!

Tack för din synpunkt! Den kommer att hjälpa oss att förbättra vår service gentemot våra kunder.

Ditt ärende har registrerats med ärendenr: 715.

Med vänlig hälsning Karlstadsbuss.

Fortsättning följer antar jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: