20071211

VF har byggt om

Lokaltidningen VF (ibland känd som Värmlands Folkblad) är sen en tid tillbaka min nya morgontidning (efterträder Svenska Dagbladet och dessförinnan NWT). Idag lanserade de sin nya webbplats. För nybygget står Two.

Jag väljer att i det här läget nöja mig med att konstatera att det är ett rejält lyft mot den förra versionen, men att de fortfarande har långt till lokalkonkurrenten nwt.se (som kom sist in och tog snabba och stora steg ikapp och förbi). Mycket är bra, oväntat mycket kan bli bättre. En djupare analys om någon vecka eller så.

Sen försöker jag rannsaka mitt inre och komma ihåg vem av Wandus-bröderna (fanns det fler än två?) som hette Erik, den äldre eller den yngre?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Overkligt svag uppfräschning. Var avdelnings förstanyhet suger ju åt sig enormt med utrymme. Jag saknas web-tv och bloggar. Inget eget "senaste nytt" eller "just nu"? De verkar ha accepterat att vara andratidning. Dessutom måste de göra något åt särskrivningar. Sport panelen, bowling toppen, nöjes kalendern.