20130213

Ge mig en festival med lite själ

Jag börjar misströsta och anta att jag har världens mest aparta musiksmak. Jag läser de stora svenska festivalernas bokningar och vill inte åka till nån. Kollar hastigt internationellt och hittar en som passar mig som handen i handsken. The 6th Annual Roots Picnic. Men jag kan av olika skäl inte åka till Philadelphia 1 juni. Det går bara inte.

Så om jag fick sätta ihop en svensk motsvarighet då? Så där lite på skoj. En endagsfestival med max 20 akter. Hur skulle det se ut? Gör den så realistisk jag mäktar med. Lite folkligt på toppen, så går medicinen ner. Det är så jag tänker. Min festival skulle se ut ungefär så här:

Robyn
Timbuktu & Damn!
Sharon Jones & The Dap-Kings (eller likvärdigt internationellt finsmakargodis*)
Neneh Cherry & The Thing
Mariam The Believer
Svenska Kaputt
Damn!
Grillat & Grändy
Chords
Goran Kajfes Subtropic Arkestra
Gnucci
Mariam Aïda
Mrock
Bloody Mess
Yarah Bravo
Ved
El Rojo Adios
Anagram

Är det för mycket begärt? Skulle det sälja för få biljetter? Malmö Folkets Park?

Uppdatering
*Jag kan så klart tänka mig fler utländska namn, men nöjer mig ett eller ett par. Andra exempel skulle kunna vara Mayer Hawthorne, Aloe Blacc, Leela James, Nicole Willis, Jamie Lidell, Alice Russell eller liknande. Ni fattar.

Inga kommentarer: