20120408

Säsongspremiären avklarad

Det är lätt att sjunka ner i en bottenlös avgrund av tvivel efter dagens säsongspremiär för de rödvita på Stora Valla i Degerfors. Svårt att hitta ljuspunkter. Men eftersom jag ändå är en obotlig optimist tänker jag försöka.

1. Nutt gjorde mål. Trots att han petades ur startelvan av Karikari som väl knappt hunnit se Stora Valla innan matchen. Jag hör till dem som hoppats att Nutt ska få chansen på riktigt i år. Det gör jag fortfarande.

2. Andronics bollkontakt. Det finns mycket att hämta ur den där lilla kroppen och något säger mig att han och Rennie kan komma att skapa magi tillsammans när våren blivit varmare och de hunnit spela mer tillsammans.

3. Brandeborns inhopp. En av mina favoriter från förra året. Det händer alltid mycket när han är i närheten av bollen. Där har Werner ett angenämt problem. Törs han spela både Andronic och Brandeborn? Hoppas det. det finns en risk att mittfältet tappar tyngd utan Klingberg, men herregud vad trögt det gick med honom som offensiv mitt.

Men annars var det mesta bedrövligt. Kompakt mörker. Rennie kändes ofta frånvarande. Gunnarsson hade inte en chans att hänga med i Hrgotas svängar. Inte en träff på mål innan Nutt skänkte tröst (jag räknar inte träffarna i nätets yttersida). Listan kan göras lång.

För att toppa det hela gick det inte att lösa årskort på Valla idag. Bra uträknat.

Nu bryter vi ihop och börjar om.


Inga kommentarer: