20091022

Rödvitt och kontrakten

Vi är som bekant mer eller mindre inne i silly season redan. I den rödvita truppen finns ett gäng spelare med utgående kontrakt. Jag tillåter mig att tycka och spekulera lite.

Christoffer Wiktorsson
Lär vara högt prioriterad. Ska ha fått kontraktsförslag. Lär också vara den mest eftertraktade av de kontraktsfria spelarna. Det här riskerar att bli en utdragen affär av Ulf Ottosson- och Henrik Berger-proportioner. Jag hoppas ha fel. Skriv på och följ med Degerfors upp. Gör en Berra.

Christophe Lallet
Jag vet att jag kritiserat Lallet tidigare, men jag har svängt och hoppas att han finns med oss i Superettan 2010. Säsongsavslutningen tyder på det.

Jonas Bohlin
Bohlin lägger förmodligen av igen och återgår till rollen som målvaktstränare och tredjereserv. En fantastisk spelare och människa. Ta väl hand om honom.

Andreas Gunnarsson
Blir väl kvar, va? Har gått framåt och spelat till sig en plats i eller nära startelvan. Borde ha ett kontraktsförslag liggande redo för påskrift.

Mario Simunovic
Fredrik Croona
Johan Larsson
Johan Kristiansson
Här handlar det mycket om spelarnas egen vilja och om Werner/Lindskog tror att de håller i Superettan eller har potential att utvecklas. Eftersom hela gänget fått begränsat med speltid i ettan är nog risken stor att de försvinner till andra klubbar. Mario borde gissningsvis vara missnöjd med att inte ha fått chansen ens när Samuelsson gick skadad. Det är trots allt roligare att spela match än att träna. All respekt oavsett framtid.

Inga kommentarer: